• 01.jpg
  • 02.jpg
  • 03.jpg
  • 04.jpg
  • 05.jpg
  • 06.jpg
  • 07.jpg
  • 08.jpg
  • 09.jpg
  • 10.jpg
  • 11.jpg
  • 12.jpg
  • 13.jpg
  • 14.jpg
  • 15.jpg
  • 16.jpg
  • 17.jpg
  • 18.jpg
  • 19.jpg
  • 20.jpg
  • 21.jpg
  • 22.jpg
  • 23.jpg
  • 24.jpg
  • 25.jpg
  • 26.jpg

Kalendarz wydarzeń

Mikołajkowy Turniej Gier i Zabaw Ruchowych Szkół Podstawowych
Sobota, 07 Grudzień 2024, 10:00
Odsłon : 221
Kontakt Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W turnieju weźmie udział maksymalnie 10 szkół. Drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły podstawowej z klas I-III:
klasa I – rocznik 2017 - 4 dziewczęta + 2 rezerwowe, 4 chłopców + 2 rezerwowych,
klasa II - rocznik 2016 - 4 dziewczęta + 2 rezerwowe, 4 chłopców + 2 rezerwowych,
klasa III - rocznik 2015 - 4 dziewczęta + 2 rezerwowe, 4 chłopców + 2 rezerwowych.

Zestaw konkurencji sportowych obowiązujących w turnieju:
Zakładanie kółek ringo na pachołki: Dystans od startu do półmetka to 20 m. Na 4 m, 8 m, 12 m i 16 m ustawiono pachołki. Zawodnik/czka startuje z 4 kółkami ringo, zakładając je kolejno na pachołki. Po obiegnięciu półmetka w drodze powrotnej zawodnik/czka zbiera założone kółka, przekazując je następnemu zawodnikowi za stojakiem na linii startu.
Bieg sztafetowy: Dystans od linii startu do półmetka to 20 m. Zawodnik/czka startuje z pałeczką sztafetową do półmetka, obiega pachołek/tyczkę ustawioną na półmetku i wraca na linię startu, gdzie przekazuje pałeczkę następnemu zawodnikowi za stojakiem linii startu.
Rzut kółkami ringo na materac: Każdy z zawodników wykonuje po trzy rzuty kółkami ringo na materac ułożony bokiem krótszym od strony rzucającego z odległości 3 m. Za rzuty celne uważa się te, po których kółka znajdujące się na materacu nie dotykają parkietu. Liczy się ilość kółek na materacu po zakończeniu zabawy.
Tor przeszkód: Dystans od linii startu do półmetka to 20 m. Na 4 m ustawiony jest płotek, na 12 m opona samochodowa, a w niej piłka lekarska o wadze 1 kg. Na sygnał zawodnik/czka biegnie i następnie przechodzi pod płotkiem, zabiera z opony piłkę obiega półmetek. W drodze powrotnej kładzie piłkę do opony i biegnie do linii startu, gdzie dotyka w dłoń następnego zawodnika lub zawodniczkę.

Punktacja: Po zakończeniu każdej konkurencji wyniki zostaną przeliczone na punkty według poniższego schematu:
- I miejsce – liczba startujących zespołów plus 1 punkt,
- II miejsce – liczba startujących zespołów minus 1 punkt,
- III miejsce – liczba startujących zespołów minus 2 punkty,
- Kolejne miejsca – minus 1 punkt za każde miejsce.
W przypadku uzyskania takiego samego wyniku w konkurencji, zostaną w niej przyznane miejsca ex aequo i równa liczba punktów.
Suma punktów we wszystkich kategoriach wiekowych decyduje o zajętym miejscu przez drużynę szkolną. W przypadku równej liczby zdobytych punktów o pierwszeństwie decyduje większa liczba zajętych miejsc pierwszych, a następnie drugich, trzecich itp.

Miejsce Hala Sportowo - Widowiskowa MOSiR